Ślady nieobecnej obecności

30 stycznia 2014

W dniu 30 stycznia 2014 roku klasa I LOL wybrała się na wycieczkę do Warszawy zorganizowaną przez panią  Izabelę Zbrzeźniak a dodatkowym opiekunem była pani Agnieszka Wydryszek.

Wyjechaliśmy tuż przed godziną 9. Mimo mrozu i porywistego wiatru, w autobusie panowała ciepła i niezwykle sympatyczna atmosfera. Uczniowie dużo czasu poświęcili na rozmowy i grę w karty. W międzyczasie wszyscy uczestnicy wycieczki złożyli urodzinowe życzenia jednej z uczennic.

Około 11 dotarliśmy do pierwszego celu podróży, a mianowicie na lodowisko, które mieściło się na Targówku. Przez godzinę wszyscy świetnie się bawiliśmy. Pokazywaliśmy swoje łyżwiarskie umiejętności i zorganizowaliśmy wyścigi. Nie zabrakło też wielu upadków…. ale wszyscy cali i zdrowi i z uśmiechami na twarzach ruszyliśmy w dalszą część podróży.

Jej kolejnym celem było Muzeum Historii Żydów Polskich. Jest ono co prawda w ciągłej budowie, ale architektura i zaplanowane wnętrze robią piorunujące wrażenie. Będąc w środku czujemy się jakbyśmy znajdowali się w ogromnej jaskini, która kryje niezwykłą tajemnicę. Mieliśmy okazję zobaczyć konstrukcję dachu domu żydowskiego i miniatury ówczesnych mieszkań z tamtych lat. Dowiedzieliśmy się także o codziennym życiu Żydów i ich niezwykle trudnej sytuacji w czasie II wojny światowej. Udaliśmy się również na interaktywny spacer po muzeum, który ukazał nam, jak będzie wyglądało i jakie eksponaty będzie mógł zobaczyć przyszły zwiedzający. Otwarcie głównej wystawy i jej dokończenie będzie trwało do października bieżącego roku.

Po godzinie 15 zmęczeni ale pełni wrażeń i wzbogaceni o nową wiedzę udaliśmy się do domów.