Wycieczka do Szwecji

9 czerwca 2017

W dniach 7-9 czerwca 2017 roku odbyła się wycieczka uczniów klasy: 1LOL,1LOT, 1LOI oraz 1LOE do Szwecji. Zorganizowana została przez wychowawców klas pierwszych: Panią Marzannę Kowalczyk i Panią Agnieszkę Kalinowską, dodatkowo opiekunami byli: Pani Justyna Zawierucha, Ks. Mateusz Cymek i Pan Krzysztof Ostrowski.

Nasza podróż rozpoczęła się 7 czerwca zanim jeszcze Słońce wyszło zza chmur. Wyruszyliśmy z Wyszkowa pełni energii i gotowi na nową, niezapomnianą przygodę. Podróż do Gdańska, której towarzyszyła wesoła atmosfera, śpiewy i wspólne rozmowy minęła nam bardzo szybko. W Gdańsku czekała na nas Pani przewodnik, która oprowadziła nas po Starym Mieście, potem przeszliśmy do Bazyliki Mariackiej. Kolejnym punktem był spacer Długim Pobrzeżem, które doprowadziło nas do Muzeum II Wojny Światowej. Dzięki wizycie w tym muzeum dowiedzieliśmy się wiele nowych faktów na temat II Wojny Światowej. Po tak spędzonym czasie udaliśmy się do Gdyni na kolację, a następnie do portu na odprawę- to chyba był najbardziej wyczekiwany moment wycieczki. Wejście na prom to chyba najbardziej ekscytująca chwila. Podczas rejsu czekały nas atrakcje takie jak: muzyka przy zabawie na żywo oraz gra kinetyczna. Dodatkowo mogliśmy zwiedzać prom i podziwiać przepiękny Zachód Słońca. W czwartek obudziliśmy się już w Szwecji, po zejściu na ląd spotkaliśmy się z Panią przewodnik, z którą wybraliśmy się do Kalmaru, gdzie zwiedzaliśmy tamtejszy zamek. Następnie pojechaliśmy na Stare Miasto w Kalmarze i tam zwiedzaliśmy Katedrę, która jest jednym z dwóch kościołów w Szwecji noszących miano katedry. W Kalmarze mogliśmy spacerować uroczymi uliczkami, z nietypową zabudową. Po zwiedzaniu miasteczka, przejechaliśmy najdłuższym mostem na wyspę Olandię, tam zwiedzaliśmy farmę, wiatraki i zobaczyliśmy zabytkowy kamień. Nasza przygoda w Szwecji zakończyła się zwiedzaniem Karlskrony i stamtąd zmęczeni, ale pełni podziwu pięknej Szwecji wypłynęliśmy do Polski.

9 czerwca-to ostatni dzień naszego wyjazdu. Po zejściu na ląd w Gdyni przejechaliśmy do Oliwy gdzie zwiedzaliśmy Archikatedrę Oliwską oraz Park im. Adama Mickiewicza. Stamtąd ruszyliśmy w drogę do Sopotu. Spacerowaliśmy w stronę molo ulicą Bohaterów Monte Cassino. Na sopockim molo spędzaliśmy ostanie chwile relaksu nad polskim morzem.

Reasumując wycieczka była bardzo udana, wszyscy byli zadowoleni. Do domu wracaliśmy z uśmiechami na twarzach. Mamy w planach powtórzenie takiej wycieczki już za rok w identycznym gronie.