LOT-y na World Travel Show

20 października 2017

20 października klasy 1 i 2 LOT razem z opiekunami: panią Marzanną Kowalczyk, panią Renatą Lalak, panią Wiesławą Łapińską oraz panią Sylwią Ludwikowską, udały się do Nadarzyna na Międzynarodowe Targi Turystyczne.

Podczas Targów odbyły się spotkania z podróżnikami, obfitujące w ciekawe rozmowy, relacje z ostatnich wypraw oraz cenne porady.  Wśród osobistości zaproszonych na Targi znaleźli się znani z anten telewizyjnych i radiowych redaktorzy oraz podróżnicy – m.in. Martyna Wojciechowska, Aleksander Doba, Marek Kamiński, Mateusz Kusznierewicz i Nela Mała Reporterka.

Uczniowie klas  turystyczno-menadżerskie wraz z opiekunami mogli uczestniczyć w spotkaniu z  Wojciechem Cejrowskim, który opowiadał o swoim życiu, podróżach i najbliższych planach na przyszłość.  Dzięki temu spotkaniu mogliśmy usłyszeć wiele ciekawych informacji o Meksyku i innych krajach, które odwiedził polski podróżnik. Aby spotkanie to było jeszcze ciekawsze, każdy z widowni mógł zapytać Wojciecha Cejrowskiego o cokolwiek tylko chciał. Z odpowiedzi na pytania publiczności, dowiedzieliśmy się między innymi, że marzeniem Wojciecha Cejrowskiego jest być odkrywcą ostatniego dziko żyjącego plemienia, gdyż taka osoba z pewnością zapisze się na kartach historii.

Podczas Targów każdy uczestnik mógł spotkać się z niezwykłą kulturą indyjską, czarnogórską, czy indonezyjską. Była również okazja do spróbowania lokalnych potraw i swoich sił w nauce tańca afrykańskiego.

Oprócz wystawców z 30 różnych krajów świata, na Targach mieliśmy szansę podziwiać  również poszczególne regiony oraz miasta Polski, np.: Dolny Śląsk, Kujawy, Mazowsze, miasto Opatów, Toruń oraz Gminę Parczew.

Nasi Rodacy również przygotowali dla zwiedzających moc atrakcji, mogliśmy osobiście piec oraz ozdabiać Toruńskie Pierniki,  wybić własną monetę z logo Zamka Dybów, zrobić własną przypinkę z wizerunkiem największych atrakcji Dolnego Śląska i wziąć udział w ciekawym konkursie organizowanym przez Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy.

Na Targach mieliśmy okazję zobaczyć wiele naprawdę niesamowitych postaci, instrumentów i obiektów, jednak przedmiotem, który najbardziej pobudził nasze emocje był oryginalny kajak Aleksandra Doby, którym ten niezwykły podróżnik  po raz trzeci przepłynął Ocean Atlantycki. Mogliśmy porozmawiać z tym niesamowitym odkrywcą, kupić jego książkę oraz zaprosić  go do wspólnego zdjęcia.

To wydarzenie było dla nas wszystkich niesamowitym przeżyciem, świetnie się bawiliśmy, wiele się nauczyliśmy, a to, co zobaczyliśmy pozostanie w naszych sercach miłym i bardzo wartościowym wspomnieniem.

Justyna Molska, Karolina Kownacka (2 LOT)