Pierwszy wspólny wyjazd I LOI

2 października 2015

W dniach 30 IX – 1-2 X 2015r. klasa 1 LOI wraz ze swoją wychowawczynią, panią Grażyną Witkowską udała się na swoją pierwszą 3-dniową wycieczkę klasową na trasie Czarnolas- Kazimierz Dolny – Zamość – Majdanek – Lublin. Razem z nami w wyjeździe uczestniczyły również uczennice klasy 2LOL: Aleksandra Abramczyk i Magda Binięda.

Odwiedziliśmy Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie, w którym zgromadzono wydania dzieł poety, opracowania na temat jego życia i twórczości oraz niektóre bezpośrednio z nim związane pamiątki. Mieliśmy okazję poznać bliżej patrona naszej szkoły.

Dużo wrażeń dostarczył nam rejs po Wiśle w Kazimierzu Dolnym. Bardzo spodobały się nam malownicze kamieniczki na rynku oraz panorama miasta, którą podziwialiśmy z Góry Trzech Krzyży. Pierwszy dzień podróży zakończyliśmy świętowaniem dnia chłopaka w hotelu „Junior” w Zamościu. Drugiego dnia byliśmy zachwyceni przepięknym Zamościem.

Poznaliśmy główne atrakcje tego miasta np. Rynek Wielki z ratuszem, Katedrę Zmartwychwstania Pańskiego i św. Tomasza Apostoła, Pałac Zamojskich oraz Rotundę – działobitną fortecę, wzniesioną w latach 1825 – 1831.

Wieczorem spotkaliśmy się na „pogawędkę”, aby się lepiej poznać.

Trzeciego dnia naszej podróży udaliśmy się na Majdanek, do niemieckiego obozu koncentracyjnego. Ogarnął nas sumtek i żal, z powodu wydarzeń, które miały miejsce w czasie II wojny światowej.

Ostatnim celem podróży był Lublin. Spacer po mieście przy pięknej pogodzie dostarczył nam wielu niezapomnianych przeżyć .

Wróciliśmy zadowoleni, zrelaksowani i zintegrowani. Poznaliśmy ‘kawałek’ Polski i planujemy już następny wyjazd.

Dziękujemy pani Ewie Chmielewskiej i pani Anecie Kasjaniuk za opiekę nad nami podczas wycieczki.