Spotkanie ze sztuką

30 listopada 2016

Klasy 2LOL oraz 2LEB ( 30 listopada)wraz z opiekunami p. E. Sawicz- Bakułą, p.K. Szymańską, p. L. Błachnio, p. I. Zbrzeźniak odbyły kształtującą wycieczkę do stolicy. Pierwszym punktem wyjazdu było Multikino na Targówku ,w którym podzieliliśmy się na dwie grupy i mogliśmy obejrzeć dwa różne filmy . Jedna grupa  wybrała się na niezwykły a zarazem drastyczny film, opowiadający o niesamowitej odwadze i głębokiej wierze w siłę oraz miłosierdzie Boże. Film ten nosi tytuł „Przełęcz Ocalonych” w reżyserii Mela Gibsona. Możemy gorąco polecić obejrzenie tej ekranizacji każdemu, kto poszukuje wartości ważnych w życiu. Druga grupa natomiast wybrała się na w polski film, który utrzymuje się w czołówce w kinach, a który wywołał wiele kontrowersji, nawet na arenie międzynarodowej- „Wołyń”  w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego, tak jak każdy się spodziewał,  zaskoczył drastycznością scen na poziomie tak wysokim, na który nikt nie był do końca przygotowany. „ Smarzowski niby trzyma się kurczowo jednej perspektywy – do piekła wędruje z córką polskich chłopów, Zosią Głowacką – ale w rzeczywistości maluje szeroką perspektywę: to klasyczny pejzaż albo wielowątkową powieść”

( fragm. recenzji Filmwebu) .Oba te filmy nie tylko pozwoliły nam dowiedzieć się wiele z zakresu historii naszego narodu jak i dziejów Ameryki z czasów II Wojny Światowej, ale przede wszystkim przypomniały nam o tym jak ważnymi wartościami jest odwaga, miłość, wolność oraz największy dar, jaki otrzymuje każdy z nas, czyli życie. Po wyjściu z kina udaliśmy się do Muzeum Narodowego na lekcje z przewodnikiem. Tu po raz kolejny podzieliliśmy się na dwie grupy, do wyboru mieliśmy lekcję ze średniowiecza oraz sztuki romantyzmu ( romantyzm a klasycyzm). Mieliśmy okazję obejrzeć przepiękne obrazy słynnych twórców. Zastanawialiśmy się jakie elementy decydują o ty, że sztuka jest klasyczna lub romantyczna, analizowaliśmy najważniejsze podobieństwa stylistyczne oraz światopoglądowe. Spotkanie w galerii było też okazją do rozmowy o trwającej blisko tysiąc lat epoce średniowiecza. Zastanawialiśmy się nad źródłami literackimi dzieł średniowiecza, omawialiśmy cechy stylów romańskiego i gotyckiego. Cały dzień był dla nas bardzo kształtujący, na pewno wiele informacji będziemy mogli wykorzystać na (zbliżającym się powoli)egzaminie dojrzałości. Wyjazd pozwolił też na integrację klas.