Trzydniowa wycieczka uczniów klas maturalnych

23 października 2019

Dnia 23 października 2019 r. klasy: 4TE, 3LZB oraz 5 uczniów z klasy 3LOE pod opieką nauczycieli p. Tomasza Dąbrowskiego, p. Joanny Świętoń, p. Agnieszki Wydryszek  oraz p. Izabeli Zbrzeźniak wyruszyły na 3-dniową wycieczkę, której zwieńczeniem była pielgrzymka maturzystów w Częstochowie.

O godzinie 5.45 spotkaliśmy się wszyscy na parkingu, by chwilę później wyruszyć w drogę. Naszym pierwszym przystankiem była Kopalnia Soli w Wieliczce. Podzieliliśmy się na trzy grupy, otrzymaliśmy specjalistyczny sprzęt i zaczęliśmy zwiedzanie na trasie górniczej. Żeby lepiej doświadczyć tego, jak ciężką pracę mieli górnicy, każdemu została przydzielona przez przewodnika funkcja i zadanie, które musiał wykonać. Mapowym udało się nas doprowadzić do celu, kruszaki ukruszyli każdemu kawałek soli. Na koniec każdy przeszedł pasowanie na górnika i otrzymał certyfikat. Po zwiedzaniu pojechaliśmy do malowniczego miejsca – Zakrzowa, gdzie w Ośrodku Caritas spędziliśmy 2 noce (https://zakrzow.caritas.pl/), polecamy wszystkim to miejsce noclegowe, a szczególnie urokliwe drogę na posiłki.

Następnego dnia – 24 października wstaliśmy, zjedliśmy śniadanie i ruszyliśmy w trasę. Pierwszym punktem był Oświęcim. W zadumie i nostalgii przechodziliśmy ścieżkami obozu, oglądaliśmy baraki i miejsca, gdzie więźniowie nieludzko pracowali i byli haniebnie mordowani. Po Oświęcimiu przejechaliśmy około 3 km do kolejnego obozu – Brzezinka. Tam wymownym znakiem nazistowskich zbrodni są pozostałości krematorium i ponad 300 nienaruszonych baraków oraz tory, którymi przyjeżdżały kolejne transporty więźniów. Po refleksyjnym zwiedzaniu tych miejsc przyszedł czas, by zwiedzić Kraków. Przewodniczka z wielką chęcią i zapałem opowiadała nam o historii tego miasta. Katedra na Wawelu zrobiła na nas duże wrażenie. Udało nam się też posłuchać hejnału granego z Wieży Mariackiej. W autobusie w drodze powrotnej do ośrodka panowała atmosfera radości i szczęścia, że wracamy już na nocleg i zasłużony odpoczynek.

Ostatniego dnia naszej wycieczki pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego i podziwialiśmy piękne krajobrazy. Przewodnik pokazał nam Maczugę Herkulesa i ruiny Zamku na Pieskowej Skale w Ojcowie. Ostatnim punktem na trasie naszej wycieczki była Częstochowa. Uczestniczyliśmy w Drodze Krzyżowej, z rozważaniami skierowanymi do młodzieży. Na Eucharystii Ks. Bp. Tadeusz Bronakowski poświęcił nasze pamiątkowe krzyże i zwrócił się do maturzystów w homilii. Był też czas na Adoracje Pana Jezusa i sakrament pokuty. Na Jasnej Górze u Matki Bożej zostawiliśmy swoje troski i obawy oraz modliliśmy się o otwarty umysł podczas zbliżających się egzaminów maturalnych. Po Apelu Jasnogórskim wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wyszkowa.