Wycieczka dla najlepszych uczniów ZS Nr 3

27 czerwca 2013

Najlepsi uczniowie z poszczególnych klas Zespołu Szkół NR 3  i osoby angażujące się w życie szkoły, w dniach 26-27.06.2013,uczestniczyli w wycieczce do ziemi świętokrzyskiej. Wyjazd zorganizowany przez dyrekcję szkoły, był nagrodą za szczególne osiągnięcia w nauce i pracy społecznej. Opiekunami na wycieczce byli nauczyciele: p. Joanna Świętoń, p. Agnieszka Wydryszek, p. Andrzej Gałązka i p. Tomasz Dąbrowski.

Po dość długiej i wyczerpującej podróży znaleźliśmy się w Sandomierzu, gdzie czekał na nas przewodnik. Pierwszą atrakcją wyjazdu była Brama Opatowska, z której rozciągał się widok na miasto i okolice. Następnie udaliśmy się do Podziemnej Trasy Turystycznej – powstałej po połączeniu piwnic i podziemnych składów kupieckich w XV-XVII wieku, ciągnących się pod kamieniczkami rynku na długości ok. 500 m. Potem zwiedziliśmy rynek i przechodząc przez furtę dominikańską, zwaną „Uchem Igielnym”, udaliśmy się do lessowego Wąwozu Świętej Królowej Jadwigi. Kolejnym punktem wycieczki był ceglany kościół św. Jakuba z XIII w. Dodatkowym atutem wyjazdu były ciekawostki, o których mówił nam przewodnik i oglądanie miejsc znanych z popularnego serialu „Ojciec Mateusz”.

Po noclegu w Stopnicy czekał nas drugi dzień wycieczki, równie pełen wrażeń i atrakcji. Pierwszym celem podróży były Kurozwęki. W miejscu tym mogliśmy obejrzeć zamek Popielów wraz z otaczającym parkiem. Kolejną atrakcją była hodowla bizonów amerykańskich. Na miejscu można było również spróbować wyrobów regionalnych i dań przyrządzonych z mięsa tych zwierząt. Następnie odwiedziliśmy jedyne w Polsce Żywe Muzeum Porcelany w Ćmielowie. Mieliśmy możliwość zapoznania się z procesem produkcji porcelany, obejrzenia współczesnej kolekcji ćmielowskiej porcelany figuralnej, a także film o Ćmielowie w 22 metrowym, starym, oryginalnym piecu.

Pełni wrażeń, ale też zauroczeni odwiedzanymi miejscami, powróciliśmy do domu.