Wycieczka do Krakowa

10 października 2015

W dniach 6-10 października 2015r. uczniowie klas III LOL i III LOI, pod opieką pani Izabeli Zbrzeźniak, pani Lidii Błachnio oraz pani Anety Augustynik, udali się na wycieczkę do Krakowa.

Pierwszym punktem naszej wyprawy, tuż po wielogodzinnej podróży i zakwaterowaniu, był Teatr  Stary w Krakowie, w którym mogliśmy obejrzeć intrygujący spektakl ,,Wróg ludu” w reżyserii Jana Klaty. Sztuka opowiada historię doktora Thomasa Stockmana, który chce ujawnić prawdę o zatruciu wody w miejskim uzdrowisku, przez co naraża się burmistrzowi- swojemu bratu, a zarazem przełożonemu. Po jej obejrzeniu nie możemy się doczekać częstszych wizyt w teatrze.

Następny dzień był bardzo wyczerpujący, gdyż zwiedzaliśmy najważniejsze punkty Krakowa- Starówkę, Bramę Floriańską, Kościół Mariacki, Wawel oraz Katedrę Wawelską, jak również Podziemia Krakowa. Przebyliśmy także Trasę Królewską oraz odwiedziliśmy Uniwersytet Jagielloński.

W czwartek natomiast byliśmy w Kościele na Skałce, gdzie mieliśmy okazję m.in. wejść do Krypty Zasłużonych, w której spoczywają znamienite postacie polskiej kultury i nauki, tj. Czesław Miłosz czy Stanisław Wyspiański. Następnie udaliśmy się do Fabryki Schindlera oraz Kazimierza- Dzielnicy Żydowskiej. Wizyta w Kazimierzu dostarczyła nam dużej dawki wiedzy na temat kultury żydowskiej oraz obowiązujących w niej obrzędów i zwyczajów. Odbyło się to dzięki profesjonalnemu przewodnikowi, panu Adamowi Musiałowi.

W piątek, ostatniego dnia wycieczki, mogliśmy podziwiać piękno natury Ojcowskiego Parku Narodowego. Wrażeń dostarczyła nam wizyta w Jaskini Łokietka, w której, według legend, ukrywał się Władysław Łokietek po ucieczce z Krakowa.

Ostatnim punktem naszego wyjazdu była msza św. w Sanktuarium na Jasnej Górze, po czym wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wyszkowa.

Reasumując, pomimo zmęczenia, jakie odczuwaliśmy po powrocie z wycieczki, utwierdziliśmy się w przekonaniu, iż naprawdę warto było zobaczyć Kraków oraz poznać piękno i tajemnice tego miasta.