Wycieczka klas 2TP/TR, 2LOE, 3LL4 i 1TI

19 maja 2022

W majowym miesiącu w dniach 16-19 maja uczniowie klas 2TP/TR, 1TI, 2LOE i 3LL4 pod opieką P. Agnieszki Kalinowskiej, P. Katarzyny Kownackiej, P. Tomasza Dąbrowskiego oraz P. Michała Łobacza spędzili niezwykły czas w podhalańskiej wsi Ząb.

O poranku w radosnych nastrojach wyruszyliśmy na długo wyczekiwaną wycieczkę. Podczas podróży do Domu Wczasowego „Harnaś” mieliśmy okazję zatrzymać się na rynku w Krakowie i przejść ulicami miasta. Podziwialiśmy najbardziej znane obiekty dawnej stolicy, m.in. Katedrę na Wawelu, Zamek Królewski oraz Kościół Mariacki. Wieczorem, po przybyciu na miejsce zakwaterowaliśmy się w hotelu i zeszliśmy na wspólną kolację.

Następnego dnia, od razu po śniadaniu wybraliśmy się do Doliny Kościeliskiej, którą przeszliśmy wraz z przewodnikiem, Panem Szymonem. Podczas tej drogi dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek oraz informacji na temat historii doliny. Po dłuższym czasie dotarliśmy do schroniska na Małej Polance Ornaczańskiej, gdzie zjedliśmy pyszną szarlotkę i wypiliśmy ciepłą herbatę. Wracając, w nieco deszczową pogodę podziwialiśmy piękne krajobrazy w Wąwozie Kraków, zajechaliśmy również do pobliskiego Kościoła, w którym mogliśmy się pomodlić. Po obiedzie wybraliśmy się na Termy Chochołowskie, gdzie korzystaliśmy z basenów, kąpieli solankowych i innych atrakcji.

W środę 18 maja po wjechaniu koleją na Gubałówkę zachwycaliśmy się widokami i wspaniałym krajobrazem szczytu Giewontu. Następnie przeszliśmy do Muzeum Oscypka, w którym baca opowiedział nam, jak powstają prawdziwe góralskie wyroby. Mieliśmy również możliwość samodzielnie wykonać serek w kształcie serca lub owieczki. Po wizycie w muzeum otrzymaliśmy czas wolny, który spędziliśmy na ulicy Krupówki odwiedzając pobliskie stragany, sklepy i cukiernie. Wieczorem zostaliśmy zaproszeni na ognisko na terenie domu wczasowego, podczas którego świętowaliśmy urodziny jednej z uczennic oraz bawiliśmy się w ostatnią noc przed powrotem do domu.

19 maja, gdy nadszedł dzień wyjazdu, spakowaliśmy walizki i zeszliśmy na śniadanie, a następnie pożegnaliśmy się z paniami pracującymi w hotelu. Ostatnim punktem wycieczki było przejście Doliną Strążyską, również z Panem przewodnikiem Szymonem. Po dotarciu do schroniska, część grupy udała się w dalszą podróż prowadzącą do Wodospadu Siklawica, korzystając z pięknej pogody i podziwiając cudowne widoki. Na koniec zadowoleni i szczęśliwi, ale z wielkim smutkiem opuściliśmy miejscowość Ząb i wyruszyliśmy do Wyszkowa. Po drodze zatrzymaliśmy się na posiłek, a chłopcy urozmaicili czas podróży grając na ukulele i śpiewając piosenki. Cały wyjazd był bardzo udany i z pewnością będziemy wracać do niego we wspomnieniach. Bardzo się cieszymy i dziękujemy za wspaniałą wycieczkę.