Nasza niezapomniana wycieczka do Włoch

15 kwietnia 2024

W dniu 15 kwietnia grupa 50 uczniów z ZS3 wyruszyła pod opieką p. Agnieszki Kalinowskiej, p. Justyny Zawieruchy, p. Krzysztofa Ostrowskiego oraz p. Michała Łobacza na sześciodniową wycieczkę do Włoch.

Pierwszym punktem naszej podróży była Florencja, miasto – zabytek będące kwintesencją Włoch. Odbyliśmy spacer po Piazza del Duomo obok Baptysterium San Giovanni ze słynnymi Drzwiami Raju, zwiedziliśmy katedrę Santa Maria del Fiore, której monumentalna kopuła jest symbolem miasta. Przeszliśmy obok wieży Giotta,  Piazza della Signoria przy Palazzo Vecchio i fontannie Neptuna obok Galerii Uffizi do Ponte Vecchio – słynnego Mostu Złotników ze sklepikami jubilerskimi.

Jak mówi stare powiedzenie – wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, tak też było i w naszym przypadku 😉 Rzym jest, jak się sami przekonaliśmy, określany największym muzeum na świeżym powietrzu. Zwiedzanie zaczęliśmy od słynnych Hiszpańskich Schodów, następnie odbyliśmy spacer od Koloseum do Kapitolu: przeszliśmy obok Łuku Konstantyna, Forum Romanum, Łuku Septymiusza Severa, Placu Weneckiego z Ołtarzem Ojczyzny. Zwiedziliśmy  Panteon – majestatyczną świątynię, jedną z najlepiej zachowanych starożytnych budowli w mieście.

Kolejny dzień naszej podróży to Watykan, który jako jedyne państwo, ze względu na wartość historyczną i kulturową, w całości został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Mogliśmy podziwiać plac i Bazylikę św. Piotra, Pietę Michała Anioła, relikwie św. Piotra, Ołtarz Papieski Jana Pawła II, który był dla wielu z nas ważnym i niezapomnianym punktem podróży. Po wyjściu z Bazyliki odbyliśmy spacer w kierunku Zamku św. Anioła – wybudowanego w II w. n.e. mauzoleum cesarza Hadriana, pełniącego obecnie rolę muzeum. Następnie przeszliśmy przez Piazza del Popolo, a na zakończenie tego pięknego dnia odpoczywaliśmy w malowniczych ogrodach przy Villa Borghese.

Ostatniego dnia udamy się na długi spacer po bajkowej Wenecji słynącej ze swoich licznych kanałów i sunących po nich gondoli. Zaczęliśmy od rejsu na plac św. Marka, następnie zwiedziliśmy Bazylikę św. Marka, przeszliśmy obok Pałacu Dożów, Dzwonnicy św. Marka, Loggetty oraz Wieży Zegarowej.

Wizytę w Wenecji zakończyliśmy o godz. 21.00 skąd pełni niesamowitych wrażeń i niezatartych wspomnień wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.