Wycieczka do Paryża

16 października 2023

W poniedziałkowy poranek 16 października uczniowie naszej szkoły, pod opieką p. Izabeli Zbrzeźniak, p. Anety Augustynik, p. Katarzyny Szymańskiej oraz p. Grażyny Witkowskiej wyruszyli na wycieczkę do Paryża.

Po długiej podróży na miejsce dotarliśmy rankiem następnego dnia. Naszą paryską przygodę zaczęliśmy od wjazdu na najbardziej charakterystyczną dla tego miejsca budowlę, czyli wieżę Eiffla. Z ponad 300 metrów mogliśmy podziwiać panoramę Paryża z bardzo symetryczne rozmieszczonymi uliczkami tego miasta.
Kolejną atrakcją dnia był rejs po Sekwanie, w czasie którego zachwycaliśmy się przepięknymi widokami miasta.
Następnie udaliśmy się metrem pod budynek kabaretu Moulin Rouge, skąd skierowaliśmy się pod Bazylikę Sacré-Cœur oraz znajdujący się w pobliżu Plac du Tertre, gdzie mieszkali Braniccy i Adam Mickiewicz oraz wielu innych artystów.
Wieczorem udaliśmy się do hotelu, aby móc się zakwaterować oraz odpocząć po męczącym dniu.
Następnego dnia Paryż powitał nas deszczem, jednak nie powstrzymało nas to przed dalszym zwiedzaniem. Tego dnia odwiedziliśmy Pałac Wersalski, który był oficjalną siedzibą Ludwika XIV.
Następnie udaliśmy się ponownie do centrum Paryża, gdzie w czasie przejazdu przez Pola Elizejskie mogliśmy podziwiać Łuk Triumfalny.
Spacerem po Placu Concorde oraz Ogrodach Tuileries udaliśmy się pod Muzeum Luwr, w którym mogliśmy zobaczyć słynny obraz Leonarda da Vinci „Mona Lisa”.
Po wyjściu z muzeum każdy miał czas na zrobienie sobie zdjęcia pod popularną, szklaną piramidą znajdującą się na dziedzińcu Luwru.
Tego dnia zobaczyliśmy również budynek Muzeum Sztuki Współczesnej Pompidou, którego ciekawa forma przykuła uwagę każdego z nas.
Oczywiście w naszych albumach nie mogło zabraknąć zdjęcia pod niesamowitą Katedrą Notre-Dame. Tego dnia zobaczyliśmy również Cmentarz Père-Lachaise z grobem Fryderyka Chopina, Paryski Panteon, Ogrody Luksemburskie, Sorbonę, na której studiowała Maria Skłodowska-Curie oraz Dzielnicę Łacińską.
W Muzeum Perfum Fragonard dowiedzieliśmy się, jak produkowane są perfumy oraz poznaliśmy historię ich powstawania – wszystko po angielsku, ale daliśmy radę. Przewodniczka była niezwykle sympatyczna, dlatego trudno było się nie skusić na zakup perfum, które nam zaprezentowała.
Paryż to ogromne miasto, pełne turystów. Co jakiś czas musieliśmy sprawdzić, czy jesteśmy w komplecie, a dwóch naszych kolegów sprawnie nas liczyło, robiąc „sigma” bramkę.

Na pożegnanie Francji wyruszyliśmy do Parku Rozrywki Eurodisneyland, gdzie czekała na nas 9-godzinna zabawa – w towarzystwie postaci z bajek naszego dzieciństwa.
Skorzystaliśmy z wielu ekstremalnych rollercoasterów. Na pewno każdemu w pamięci pozostanie „Winda Terroru”, która w bezpieczny sposób miała nas zawieść na szczyt „The Hollywood Tower Hotel”, jednak każdy z nas wie, że były to tylko pozory 😅.
Wieczorem wzięliśmy udział w jesiennej paradzie z udziałem Myszki Miki – widowisku tanecznym oraz muzycznym.
Obowiązkiem było zrobienie sobie zdjęcia pod słynnym zamkiem Walta Disnaya.
Po pełnym emocji dniu udaliśmy się do autokaru. Podczas tego wyjazdu towarzyszyli nam sympatyczni i pozytywni kierowcy oraz pilot – Pan Patryk z Biura Podróży Atas. Dbali oni o nasz bezpieczny pobyt w Paryżu i powrót do Wyszkowa, który … nastąpił zbyt szybko.
Po powrocie każdy mógł udać się do swojego domu, aby opowiedzieć o tym cudownym wyjeździe swoim bliskim.

Julia Banasiak 4 LE

Galeria zdjęć (kliknij tutaj)