Certyfikaty Erasmus+ rozdane !!!

26 września 2023

Uczniowie Zespołu Szkół Nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Wyszkowie, kształcący się w zawodach: technik rachunkowości, ekonomista, informatyk, programista na przełomie czerwca i lipca 2023 roku odbyli zagraniczną praktykę na Malcie.
26 września 2023 roku uczniowie otrzymali certyfikaty Erasmus+. W spotkaniu oprócz uczestników projektu uczestniczył pan dyrektor Adam Mickiewicz, kierownik szkolenia praktycznego – pani Grażyna Witkowska oraz opiekun uczniów – Izabela Zbrzeźniak, a także koordynator projektu – Sylwia Ludwikowska.
Spotkanie poprowadziła Grażyna Witkowska (również zaangażowana w realizację projektu), która podziękowała uczniom za bardzo dobre, odpowiedzialne zachowanie i godne reprezentowanie naszej szkoły poza granicami kraju. Wyrazy wdzięczności też spłynęły w kierunku wszystkich osób, które były zaangażowane w realizację tego wyjazdu, tj. panie opiekunki – Emilia Pietrzykowska i Izabela Zbrzeźniak, koordynator projektu – p. Sylwia Ludwikowska oraz przede wszystkim pan dyrektor – Adam Mickiewicz, który corocznie wyraża zgodę na praktyki zagraniczne, które są obarczone dodatkowym ryzykiem w tych niepewnych czasach.
Wyjazd został zorganizowany w ramach projektu pt. „Mobilność uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Nr 3 w Wyszkowie fundamentem sukcesu zawodowego w 2023 r.” Przedsięwzięcie zostało sfinansowane ze środków Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe. Należy zaznaczyć, że udział w projekcie dotyczył młodzieży osiągającej najlepsze wyniki w zdobywaniu kompetencji ogólnych i zawodowych, a także wykazujących się aktywnością społeczną. Zwieńczeniem tego sukcesu było uzyskanie certyfikatu potwierdzającego odbycie praktyki zawodowej – europass mobilność w określonym czasie, miejscu. Europass mobilność to dokument prezentujący treści i rezultaty okresu kształcenia osoby, która niezależnie od wieku czy poziomu wykształcenia spędziła w innym kraju europejskim w celu edukacyjnym. Można wykorzystać ten dokument przy staraniu się o pracę. Jest on honorowany na terenie Unii Europejskiej. Osoba posiadająca taki certyfikat staje się bardziej konkurencyjna na rynku pracy.
Uczniowie bardzo pozytywnie ocenili wyjazd zagraniczny na Maltę. Podczas spotkania wymienili się swoimi spostrzeżeniami i uwagami, podkreślając znaczący wpływ doświadczeń z praktyk na ich rozwój zawodowy.

Opracowała: Sylwia Ludwikowska

Wyjazd na Maltę to nie tylko okazja do odkrywania pięknych plaż i kultury tego miejsca, ale także szansa na pogłębianie wiedzy programistycznej w inspirującym otoczeniu. Malta to nie tylko podróż, to także możliwość eksploracji nowych technologicznych horyzontów w otoczeniu pełnym inspiracji i innowacji. To podróż, która otwiera nowe perspektywy nie tylko w programowaniu, ale także w życiu.

Jakub Poleski 4 TP

Pobyt na Malcie zaliczam do bardzo udanego. Nabyłem mnóstwo doświadczenia oraz poznałem bardzo miłych ludzi na mojej drodze. Jestem ogromnie wdzięczny szkole za zorganizowanie wyjazdu. Malta bardzo mi się spodobała, to mój pierwszy pobyt za granicą, a projekt sprawił, że kolejne będą jeszcze lepsze.

Łukasz Śniadała 3TP

Ten wyjazd to była świetna okazja, żeby zobaczyć nowy kawałek świata i skorzystać/doszlifować swoje umiejętności językowe i komunikacyjne. Dzięki udziałowi w praktykach nauczyłem się wiele nowych umiejętności, które przydadzą mi się w zawodzie, a także współpracy w zespole. Tak długi wyjazd za granicę to była świetna okazja na sprawdzenie swojej samodzielności, w dodatku na obczyźnie. Podsumowując, jestem zadowolony, że mogłem w tym uczestniczyć i gorąco polecam udział w tym projekcie osobom, które mają takie możliwości i mają ochotę na nowe doświadczenia.

Mateusz Wojtaszek 4TI

Moje przeżycia dotyczące praktyk zawodowych były takie jakie powinny być czyli wybitne. Problemy nas nie dotyczyły. Spędziłem dobre 3 tygodnie w gronie przyjaciół. Poszerzyłem swoje umiejętności informatyczne, a także językowe. Podróż była udana, zdążyliśmy się przyzwyczaić do tutejszych tradycji i kultury, która według mnie jest interesująca i ciekawa. Zapamiętam tę podróż na długo.

Kacper Pietrzak, kl. 3 TI

Malta to piękne, słoneczne bogate i zróżnicowane kulturowo państwo. Ze względu na jego rozmiary (Malta to najmniejsze państwo w Unii Europejskiej, całość jest mniejsza od Krakowa) można ją swobodnie zwiedzać i poznawać. Maltańczycy są wyrozumiali i życzliwi. Prowadzący różnorakie zajęcia również, do tego byli kompetentni, doświadczeni i chętni do przekazywania wiedzy. Wyjazd na Maltę pozwolił mi polepszyć swoje umiejętności w języku angielskim, kompetencje zawodowe i poszerzyć horyzonty. Dodatkowo był to zwyczajnie przyjemny wyjazd, hotel z basenem i widokiem na morze śródziemne, wycieczki turystyczne w tym rejsy, złożyły się na świetny i wartościowy pobyt.

Marcin Grzymała kl. 4TI

Będąc na praktykach zagranicznych, odbyłem bardzo interesujący staż który przygotował mnie do przyszłego wykonywania zawodu. Poza pracą, spędziłem wspaniale czas z moimi znajomi, robiąc wiele ciekawych rzeczy, przez co moje wakacje były najlepsze jakie dotychczas miałem.

Jakub Rębowski 4TE

Było super! Te 3 tygodnie pokazały mi zarówno rzeczy, w których jestem dobra, ale również takie nad którymi muszę popracować. Najbardziej obawiałam się komunikacji chodź naprawdę nie potrzebnie ,gdyż każdy jest naprawdę bardzo wyrozumiały, a nasze umiejętności nie do końca tez są takie złe. Chętnie pojechałabym jeszcze raz i polecam każdemu.

Aleksandra Wasilewska 4TR

Uważam, że praktyki zagraniczne na Malcie były bardzo przydatne. Nauczyłem się wielu rzeczy w dziedzinie programowania i informatyki, takich jak tworzenie obiektów za pomocą technologii drukarek 3D, obróbki dźwięku i wideo, korzystanie z sztucznej inteligencji. Praktyki na Malcie były też czasem poznawania nowych ludzi i spędzania z nimi czasu. Poznałem wiele fantastycznych osób w trakcie całego wyjazdu, z którymi przyjaźń, myślę że zostanie ze mną na długi czas. Spędziliśmy ze sobą 3 tygodnie chodząc razem na praktyki, zwiedzając przepiękną Maltę i wspierając się, gdy pojawiały się jakieś problemy. W trakcie wyjazdu dowiedziałem się także dużo na temat samej wyspy, na której byliśmy. Na czas całego pobytu na Malcie otrzymaliśmy bilety na nielimitowane przejazdy autobusami, by móc w pełni wykorzystać wolny czas na odkrywanie tej wyspy. Jestem bardzo zadowolony z całego wyjazdu i z pewnością chciałbym pojechać na kolejne praktyki zagraniczne.

Sebastian Bedecki 4TP

Cieszyliśmy się każdą chwilą spędzoną na Malcie, wieczorami lubiliśmy siedzieć sobie w radosnym gronie, słuchając muzyki, czy korzystając z super basenu w naszym hostelu. Oczywiście poza tymi wszystkimi miłymi stronami tego wyjazdu odbywaliśmy również miłe praktyki, które prawie każdy miał inne, ja na przykład zajmowałam się segregowaniem dokumentów, sprawdzaniem danych, obsługą klientów i wystawianiem biletów, wysyłaniem listów i wiele innych. Te praktyki dla niektórych były super, łatwe i przyjazne, a dla niektórych niestety kłopotliwe…
Jednakże każdy dawał radę, jak i każdy każdego pocieszał, czy po prostu starał się pomóc.
Kończąc, ten wyjazd był naprawdę czymś super i atmosfera, jaka tam była między nami Polakami czy miejscowymi, po prostu petarda!
Nauczyciele, którzy pojechali razem z nami świetnie sprawdzali się jako opiekunowie, jak i organizatorzy poszczególnych wycieczek, które dopełniły nam całą podróż i uśmiech na twarzy :).
Dodam też, że na tym wyjeździe poznałam dużo nowych, fantastycznych, znajomych, którzy, mam nadzieję, że zostaną ze mną jak najdłużej.

Weronika Kulik 3TE

Wyjazd na praktyki zagraniczne na Maltę był dla mnie niesamowitą okazją! Miałem możliwość poznania międzynarodowego środowiska biznesowego, zdobywania doświadczenia i rozwijania moich umiejętności językowych. To był niezapomniany czas, który otworzył przede mną wiele drzwi w przyszłości!

Tobiasz Szymański 3TE

Podczas trzytygodniowego pobytu na Malcie w ramach programu Erasmus, miałem niezwykłą okazję zgłębić tajniki programowania. Praca z utalentowanym zespołem programistycznym była nie tylko intensywna, ale również inspirująca. Co więcej, podczas wolnych chwil miałem okazję zwiedzić wiele ciekawych miejsc na Malcie, takich jak Valletta, Gozo, czy Mdina, co znacznie wzbogaciło moje doświadczenie. Każdego dnia stawialiśmy czoła nowym wyzwaniom i projektom, co znacznie rozszerzyło moją wiedzę w tej dziedzinie. To doświadczenie nauczyło mnie nie tylko technicznych aspektów programowania, ale także umiejętności współpracy w dynamicznym środowisku zespołowym, jak i poszerzyło moje umiejętności komunikacyjne w języku angielskim.

Walętrzak Kacper 4TP

Praktyki były bardzo wartościowe i przydatne. Mogłem zobaczyć i nauczyć się wieli przydatnych dziedzin takich jak: Tworzenia obiektów za pomocą technologii drukarek 3D,obróbek wideo jaki i dźwięku oraz korzystania ze sztucznej inteligencji.
Dzięki praktykom poznałem bardzo fajnych ludzi i spędzanie z nimi czasu to była przyjemność. Myślę, że przyjaźń zostanie z nami na dłużej. Spędziliśmy 3 tygodnie w wspólnym gronie. Zwiedziliśmy wiele cudownych miejsc oraz wysp. Razem chodziliśmy na praktyki w towarzystwie wspierającym się na każdym kroku. W trakcie pobytu dowiedziałem się wiele ciekawych rzeczy na temat samej wyspy. Dzięki nielimitowanym przejazdom komunikacją miejską mogliśmy w pełni wykorzystać czas na zwiedzanie. Jestem bardzo szczęśliwy z tych praktyk i z pewnością chciałbym pojechać jeszcze raz.