TRZYDNIOWA WYCIECZKA UCZNIÓW KLAS MATURALNYCH WIELICZKA- KRAKÓW- OJCÓW- CZĘTOCHOWA

24 października 2018

Dnia 24 października 2018 50-osobowa grupa uczniów z klas: 3LOL, 4TI  i 3LZB,  pod opieką: p. Agnieszki Kalinowskiej, p. Justyny Zawieruchy, p. Krzysztofa Ostrowskiego oraz p. Tomasza Dąbrowskiego,  wyruszyła na 3-dniową wycieczkę krajoznawczą, której finałowym punktem była pielgrzymka maturzystów do Częstochowy.
Wyruszyliśmy ok. godziny 5:00 spod budynku szkolnego. Do naszego pierwszego przystanku – zabytkowej Kopalni Soli w Wieliczce, dotarliśmy o godzinie 12:00. Na miejscu zostaliśmy podzieleni na grupy. Następnie zostaliśmy zaopatrzeni w specjalny osprzęt i udaliśmy się na zwiedzanie sztolni –  trasą górniczą. Pod ziemią mieliśmy okazje doświadczyć jak trudna i wymagająca jest to praca. Każdemu z nas zostały przydzielone określone funkcje i zadania takie jak mapnik, cieśla, przodowy itp. Wycieczkę po kopalni finalizowało pasowanie na górnika i otrzymanie certyfikatu.
Zaraz po zwiedzaniu, zmęczeni, udaliśmy się na nocleg w znajdującym się nieopodal Krakowa, malowniczo położonym ośrodku.
Drugi dzień rozpoczęliśmy śniadaniem, a następnie wyruszyliśmy w drogę do Krakowa. Tam spotkaliśmy się z Panią przewodnik, by po chwili rozpocząć zwiedzanie Wawelu, w tym katedry, grobów i Dzwonu Zygmunta. Zobaczyliśmy także Rynek Starego Miasta z Kościołem Mariackim i Sukiennicami, a także ulicę Franciszkańską z „oknem papieskim”. Kolejnym elementem wycieczki było zwiedzanie Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Zobaczyliśmy tam kaplicę klasztorną, obraz Jezusa Miłosiernego oraz grób Św. Faustyny. Był to ostatni punkt dnia drugiego.
Finalny dzień rozpoczęliśmy śniadaniem i pojechaliśmy w kierunku Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie zwiedziliśmy Jaskinię Łokietka. Wewnątrz wysłuchaliśmy legendy o Władysławie Łokietku, zobaczyliśmy formacje skalne, przybierające różne ciekawe kształty. Po wyjściu z jaskini mieliśmy okazję podziwiać piękne krajobrazy lokalnej przyrody. W przeciwieństwie do poprzednich, tego dnia pogoda dopisała, więc mogliśmy zaobserwować skąpane w słońcu skalne szczyty, porośnięte bujną roślinnością. Tuż przed wyjazdem do Częstochowy zobaczyliśmy jeszcze Maczugę Herkulesa i ruiny Zamku w Ojcowie. Po dotarciu do Częstochowy, na Jasnej Górze dostaliśmy pamiątkowy krzyż i udaliśmy się na czuwanie. Zaraz po ceremoniach ruszyliśmy w drogę powrotną do domu, gdzie zajechaliśmy około godziny 2:00.