Zwiedzamy „HollyŁódź”

21 października 2016

W dniach 20-21 października 2016 r. uczniowie klasy 2LOI wzięli udział w wycieczce do Łodzi. Wycieczka została zorganizowana przez biuro podróży „Sośniny” z inicjatywy Pani Grażyny Witkowskiej. Podczas wyjazdu opiekę nad uczniami sprawowali: Pani Aneta  Augustynik, dyrektor Jerzy Sasin oraz wychowawczyni klasy 2LOI – Pani Grażyna Witkowska.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Państwową Wyższą szkołę Filmową, Telewizyjną i  Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi. Było to bardzo ciekawe doświadczenie, mieliśmy szanse obejrzeć  etiudy filmowe absolwentów szkoły, dowiedzieć się jak powstaje film oraz zobaczyć legendarne schody, prowadzące do sali kinowej. W czasach studiów przesiadywali  i dyskutowali na nich, wtedy- studenci, dziś – wybitni  twórcy polskiego kina, wśród nich – Andrzej Wajda i Roman Polański. Pani przewodnik przybliżyła nam historię miasta, mogliśmy podziwiać piękno architektury Łodzi. Tego samego dnia wybraliśmy się także na spacer po ulicy Piotrkowskiej. Jest to główna ulica w Łodzi, znajduje się tam między innymi Aleja Gwiazd i ławeczka  Tuwima.  Ławeczka to spiżowy pomnik, który przedstawia  siedzącego Juliana Tuwima. Miejsce na ławeczce obok Tuwima jest wolne, co umożliwia widzowi zajęcie obok niego miejsca i wczucie się w rolę osoby z nim rozmawiającej. Nos rzeźby jest wytarty z powodu miejskiej legendy mówiącej, że potarcie nosa Juliana Tuwima przynosi szczęście. Po udanym i pełnym wrażeń dniu, udaliśmy się do hotelu na odpoczynek.

Drugiego dnia główną atrakcją wycieczki były termy w Uniejowie. Po odpoczynku w gorących wodach termalnych, wybraliśmy się na zwiedzanie Zamku Arcybiskupów Gnieźnieńskich, który również zaliczany jest do jednej z najciekawszych atrakcji Uniejowa. Najbardziej interesującą częścią zamku okazała się sala tortur. Następnie przyszedł czas na obiad i drogę powrotną do domu. Wycieczkę zdecydowanie można zaliczyć do udanych.